Större nagelkit

image614


Jag tycker nageln jag gjorde igår blev riktigt snygg. Lite sne kanske men det var mitt första försök. Finns ett ännu större kit för att göra naglarna hemma själv som innehåller mer än än det lilla provkitet som jag kallar det för nu... Jag har habegär!


20 ml Geleaktivator
2 x 6 g Skulpteringsgele
5 ml Rengöringsprimer med pensel
3 g Rosa nagellim med pensel
9 ml Nagelbandspeeling
2 st olika nagelfilar
72 st nageltippar (varav 24 st french look-tippar)

Åtgärd vid borttagning: Använd
Depend Lösnagelremover.

 

1. Rengör Dina naglar med Depends Nagellackremover.
2. Fila ner dina naglar till fingertoppslängd och form.
3. Rengör dina nagelband och nagelplatta med Depends Nagelbandspeeling.
4. ?Rugga? försiktigt upp nagelytan med den rosa sidan på poleringsfilen.
5. Pensla på ett lager av Rengöringsprimern på hela nagelplattan för att rengöra på djupet.
6. Hitta därefter rätt tipp till din nagel. För att jämna till övergången från tipp till nagel; fila bakkant på tippen före applicering. Applicera därefter tipparna med pensellim. Var noga med att inga luftfickor bildas under tippen.
7. Klipp av tippen till önskad längd med Depend Nagelklippare för lösnaglar. Matta ner tippens yta med den fina sidan på nagelfilen. Forma tippen till önskad längd och form.
8. Applicera ett mycket tunt lager Depends Skulpteringsgele över nagel och tipp, lämna ett mellanrum på ca 1 mm mellan nagelband och gelen. Spraya endast en sprayning med Depends Aktivator med ca 10 cm avstånd. När gelen är torr upprepa minst tre gånger.
9. Avsluta behandlingen med att polera naglarna med poleringsfilen.


Åtgärd vid utväxt:
Gör om punkt 6-7. OBS! Hur många lager Du behöver applicera beror på hur mycket som ska fyllas i nere vid utväxten. Detta känner man bäst själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback