Grillsäsongen är här. Ut och grilla med er!

76915-595
Jag älskar kokböcker. Men bara de riktigt bra och inspererande, och det finns det faktiskt inte så många av. Men jag har lyckats samla på mig ett par nu. Leila är ju min STORA favorit, sen har vi mannerströms senaste också. Trodde inte jag skulle gilla den först, för den heter ju Husmanskonst. (husmanskost är INTE min favorit mat) Men jag har lyckats hitta några mumsiga recept i boken som funkar för oss som inte gillar rotmos eller blodpudding... Hos
Adlibris hittade jag en till bok som verkar passa perfekt nu när grillsuget börjar sätta in.

Grillning och picknick i det fria : ät sunt året runt
"En landgång med läckerheter framdukad på en gräsplätt i skuggan under ett träd. Samosas* med grönsaksfyllning på stranden eller grillad chilikyckling på altanen när solen går ner. På sommaren njuter vi av att kunna äta utomhus. I den här boken har vi satt grillen i centrum. Du får tips på passande läckra marinader att låta kött, fisk, grönsaker eller frukt ta smak av innan de tillagas. Läcker och enkel utflyktsmat behandlas i ett eget inspirerande kapitel."

64 kronor var billigt. Det blir en beställning för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback