Måla naglarna?

Naglar, Nailteam

Jag var inne på
Engla´s blogg och hon har snyggt målade naglar. Så kom jag på att detta är det perfekta stället att fråga på. Jag har svårt för starka färger på naglarna (blir aldrig riktigt bra ändå). På tårna används de mesta färgerna men inte på fingrarna, där är det ljusa halvgenomskinliga lack som gäller. Men... (kanske bara är jag) ...sen så håller aldrig nagellacket särskilt länge ändå. Det börjar flagna efter en halv dag på mig. Tänkte faktiskt passa på att fråga er. För jag har svårt att tro att alla tar bort lacket och sen målar på nytt varje dag.

Hur lyckas ni? Eller lyckas någon? Ska man behöva måla på ett nytt lager varje dag för att det inte ska se så fult ut? Fram med knepen ni sitter inne med! För det finns nog en del... eller är vi alla lika hopplösa.

Bild från Nail Team.

Kommentarer
Postat av: anna

Jag brukar ofta fuska och måla på ett till lager om det börjat flagna ;) det funkar iofs bara en gång för tredje gången blir det inte snyggt.

Postat av: Käthe

Vad använder du för nagellack? Mitt tips är annars att använda underlack som får att det färgade lacket att fästa bra, och sedan måla två lager färgat lack och avsluta med ett överlack som skyddar. Men det gäller att se till att det blir tunt och fint, för annars kan flagor lossna. Vet av egen erfarenhet... :) Och då får jag det att hålla i ca 3 dagar trots disk, blöjbyte m.m. innan jag behöver bättra på. Då duttar jag bara på lite i någon kant där det gått av.
Finns säkert andra men bättre tips, men värt att testa!

2006-06-16 @ 17:13:00
URL: http://kathe.blogg.se/
Postat av: Persita

Jag har just målat naglarna i rött & de har redan börjat flagna, BIG MISTAKE, de håller aldrig & jag kan aldrig lära mig!

2006-06-18 @ 01:10:01
URL: http://persita.blogg.se
Postat av: Ida

kör med ett överlack. grejen är den att billigare nagellack sitter redigt illa. men med ett överlack håller de endå rätt bra !

2006-06-18 @ 21:56:34
URL: http://schaidid.blogg.se
Postat av: Ida

kör med ett överlack. grejen är den att billigare nagellack sitter redigt illa. men med ett överlack håller de endå rätt bra !

2006-06-18 @ 21:58:08
URL: http://schaidid.blogg.se
Postat av: Pannkaksbruden

Anna: Om man får det att hålla så länge jag. Det börjar ju flagna så fort jag börjar använda händerna. :)

Käthe: Jag använder olika nagellack. Kanske inte alltid köper rikitga kvalitets nagellack. Men har
ett antal och de sitter lika dåligt. Underlack? Är det ett vanligt genomskinligt nagellack? :/

Persita: I know the feeling!

Ida: Överlack? och det är?


Finns det ingen mirakel metod? ;)
Mer tips!!

2006-06-21 @ 08:22:23
URL: http://pannkaksbruden.blogg.se/
Postat av: hej jag heter amanda

hej jag är bara 11 år men jag älskar naglar och smink och sådant och mitt tips är att måla på naglarnanär det behövs och att måla på tva lager nagellack

2007-02-22 @ 22:38:57
Postat av: hej jag heter amanda

Ooooops ett lager nagellack och två lager genomskinligt gegg!

2007-02-22 @ 22:40:38
Postat av: Amalia

jag behöver ett hållbart nagellack som inte glittrar, helt matt. Det är så svårt att hitta! De flesta är glansiga eller glittriga och de som är matta är inte hållbara. Några tips?

2007-04-24 @ 22:05:53
URL: http://psst.webblogg.se
Postat av: amalia

jag behöver ett hållbart nagellack som inte glittrar, helt matt. Det är så svårt att hitta! De flesta är glansiga eller glittriga och de som är matta är inte hållbara. Några tips?

2007-04-24 @ 22:12:04
URL: http://psst.webblogg.se
Postat av: maria

Hej!
Jag hade tidigare samma problem som dig med att få lacket att sitta.
Nu har jag börjat med att använda ett under och ett över lack.

Du börjar med att ta på ett bra underlack (baslack, som vissa kallar det)
Sedan målar du på det lacket du ska ha, (ett eller två lager beroende på hur tjocka naglar du har.)
När du har målat på detta (när det har torkat) drar du på ett lager med överlacket.
det är det tipset jag har till dig.

Gåå gärna in på min blogg och ställ frågor, det är bara roligt!

puss och kram!

2008-03-02 @ 19:37:45
URL: http://myown.fashionblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback