Jag älskar Tord Boontje

Jag hittade min favorit lampa i hela världen för vad är det... hmm 4 år sedan tror jag. Hittade den på Habitat. Men den fanns inte att shippa över till sverige. Så jag letade febrilt och mailade till Habitat för att försöka få dem att skicka över dem på något sätt. Men det gick inte. (originalet kostar ett antal tusen. Så det var inget att ens överväga. Hade precis börjat mitt första riktiga jobb.) Jag var på väg att ge upp när min kära far hittade en annons i tidningen en dag med min lampa(!) Annonsen var från R.O.O.M. Där dem hade köpt in min lampa. Jag sprang in dit samma dag pappa ringde och köpte min lampa. Vissa som har sett den hemma hos mig har kallat den för ett skatbo. Men jag gillar den. Designern är Tord Boontje.



Han har en annan lampa som jag när jag flyttar till en större lägenhet så ska jag införskaffa mig den på en gång. Midsummer Light heter den. Den finns i massa färger. Rosa/Orange, vit, Grön/gul, blå. Silver finns den i nu också.

Lampa, Tord Boontje Lampa, Tord Boontje

Jag har fastnat för mönstret som han har genomgående på massor av det han gör. Blad, blommor, natur... Var inne på Designtorget i julas och såg att dem hade ljusstakar och vaser av honom med men jag hade inga pengar då. Tyvärr!! Sen gör han tygmönster, bord, stolar, serviser, gardiner m.m. På Artecnicainc kan du hitta lite till.

Tord Boontje, vaserTord Boontje, Kudde

 

Bilder från Tord Boontje.


(uppdatering: längst ner på denna länken ser du en divan av Tord Boontje.)

Kommentarer
Postat av: Mikky

Vilken fin lampa =)

Postat av: Roomservice

Mums najzzz!

2006-06-14 @ 17:02:32
URL: http://roomservice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback