Jorden i verkligheten

image630

Här är halsbandet som jag betällde. Tror inte jag har visat upp det... Alla pengar från varje sålt halsband går direkt till den humanitära organisationen
Läkare Utan Gränser som står för läkemedel och sjukvård i krisländer runt om i världen.

För varje smycke som säljs så kan MSF (Läkare Utan Gränser) uträtta något av följande:
  • Skaffa rent vatten till 700 människor i en vecka
  • Skaffa medicin för basal läkarhjälp till 50 människor i en hel månad
  • Behandla 43 människor mot hjärnhinneinflammation
  • Ge medicin till ett aids-sjukt barn i nästan 3 månader
  • Rädda 27 personer från att dö av kolera genom att ge dem salt och sockerhaltig vätska
  • Bota 27 personer från malaria

Jag köpte mitt halsband hos LeShop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback