SPA för händer och fötter

Spa, hand&fot       

AFRICA SPA HANDS & FEET HONEY BUTTER, The Body Shop – Smöret med honung som ger hårt arbetande händer och fötter en intensivt fuktgivande behandling. Jag har inte så hårt arbetande händer men jag älskar den ändå. Man får så mjuka och lena händer. Men det är ju inte den mest praktiska förpackningen. Inget man har med sig i väskan överallt. (jag har haft den med mig ändå) Men nu får den stå kvar hemma. 125 ml, 219kr.

Jag har även använt Body Shops Hemp Hand Protector – En intensivt återfuktande handkräm för torra/mycket torra händer. Går lätt in i huden och kladdar inte. Hemp Hand Protector förebygger att händerna torkar ut och är vattenavstötande. Innehåller hampfröolja samt lanolin och glycerin. Jag gillade den mycket men efter tre års användning så kände jag att det började klia lite i mina händer när jag hade den så jag ville testa en ny. (vet inte om det bara var tillfälligt eller om jag gått och blivit allergisk eller något. Jag har ju använt den i tre år och aldrig haft problem innan.  Vet många som har börjat använda den och tycker den är jättebra. 100 ml, 125kr, 30 ml, 72kr.


Men nu är jag på jakt efter en ny handkräm. Vilken använder du?


Kommentarer
Postat av: ruthan

vaseline hand & nail lotion , en rosa flaska.

2006-07-05 @ 10:53:47
Postat av: Pannkaksbruden

ruthan: Var finns den att köpa?

Postat av: J

för att få riktigt mjuka sköna händer kan du göra en hemmagjord peeling som e grym: ta vanlig olivolja och salt å massera dina händer ordentligt, skölj av å torka sen e dom jättelena! :)

2006-07-07 @ 10:46:35
URL: http://sibaritaz.blogg.se
Postat av: Maria

Min handkräm heter Hemp Hand Protector.
Den är mjuk och luftig ovh går lätt in i huden.

jag har även den du visade här ovanför på bilden.

puss och kram

2008-03-02 @ 20:04:20
URL: http://myown.fashionblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback