Använda BUS (tips!)

Jag är en flitig BUS användare (BrunUtanSol). Finns ju en del som inte använt BUS så mycket eller inte riktigt vågar använda det överallt, t.ex ansiktet. När jag använde BUS på tub första gången så testade jag på benen blev inte så snyggt fläckigt och fult. Men man lär ju sig av sina misstag. Så jag tänkte ge lite tips för att slippa undan utan större missöden i form av fläckar och skarpa kanter.

När jag sedan skulle försöka mig på att använda det i ansiket fick jag tipset av min storasyster att använda en foundationsvamp som är lättfuktad. Funkar så mycket bättre än att smeta in det med händerna. Ingen risk att man för mycket någon stanns. Till benen har jag gjort samma sak fast med en lite större svamp. Jag har mest använt bus i ansiktet till skillnad från alla andra människor som har använt det på resten av kroppen.

Men när jag smörjer in mig med BUS så brukar jag göra såhär:
Jag går uppifrån och ner, lättast så. För att inte glömma var man har smörjt in sig och var man inte har smörjt in sig. När man smörjer in ansiktet är det även viktigt att man kommer ihåg att smörja in hårfästet runt hela ansiktet (gnugga lite i hårfästet så att det hamnar mellan hårstråna) och på och bakom öronen och ner på hela halsen och nacken. (Jag vet många som bara har smörjt in ansiktet men inte ner på halsen och då fått en inte så smickrande linje mellan brunt ansikte och vit hals. Och fått gå med halsduk/sjal i tre dagar.)

Jag brukar inte smörja in mig med ansiktskräm innan jag använder BUS utan det får bli min ansiktskräm om man säger så. Jag brukar smörja in mig en stund innan jag går och lägger mig. Så man är brun när man vaknar morgonen efter. Se till att du har torkat innan du går och lägger dig bara så att du inte får bruna sängkläder. 10-20 min.

BUS-servett:
När jag använde BUS-servett nu så smörjde jag in mig först för det är ingen kräm i servetten. Den är som en våttrasa, man torkar av sig själv.





Body Shop, Fake It!

The Body Shops Fake it! – Har jag använt i några år. Jag änvänder den överallt. Men jag har nog mest använt den i ansiktet. Blir en bra färg och finns i två toner jag har alltid använt den mörka. Luktar lite när den börjar verka men det duscha man bort sen. 200 ml, 239kr.


Dove Summer Glow

Dove Summer Glow Body Lotion, Fair to Normal Skin - Fick den med någon tidning förra året. (Jag passade på att prova den när min BodyShop Fake It! var slut.) Jag har bara provat den på benen, men det tyckte jag blev en snygg fin färg, jag blev inte orange utan brun. Luktade inte så mycket heller tycker jag. 250 ml, cirka 60kr.


Comondyes, BUS

Comodynes BUS-servetter. Natural & uniform color – Den sista jag nu har provat och aldrig kommer att lämna (så länge den finns till). Så lätt och smidigt! Jämfört med BUS på tub så är detta så mycket lättare. Man bara torkar av sig själv. Luktar inget speciellt heller. Dagen efter luktar man ju alltid tycker jag. Det är en speciell doft man får av BUS. 8–pack för 120kr eller 1 för 17kr. (finns på Åhlens)



Tips man allmänt brukar ge:
• Gör gärna en peeling innan du använder brun-utan-solkräm så slipper du fläckigt resultat. (Har jag aldrig gjort)

• Smörj in den hudyta som ska färgas med en vanlig fuktighetskräm. (jag brukar bara smörja in fötterna kanske, hälen kan behöva det ibland) Men är man väldigt torr på vissa partier så kan det vara en bra idé att smörja in sig. För BUS fastnar lättare på torra partier. Knän, armbågar, fötter.

• Torka kroppen ordentligt. Om din hud är fuktig kan resultatet bli flammigt.

• Glöm inte att tvätta händerna efteråt, annars kan du bli brun i handflatorna - inte så snyggt. (tvätta alltid så fort du är klar, med tvål)

Kommentarer
Postat av: Giaso

Till dig som älskar Grekland, följ med på denna resa. Det var hur kul som helst förra året.
http://www.tallinksilja.com/sv/tab1/hobbyTrips/cruiseZorba.htm

2007-09-12 @ 19:14:41
Postat av: Bella

Hej!

Pliiis, jag behöver veta var jag köpa Comodynes! Har testat en gång, och är nu alldeles desperat efter fler - VAR finns dom??

Tacksam om du mailar eller går in på min blogg och meddelar mig - TACK!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback