Hur fixar man lockar

Jag har själv spikrakt hår så när jag gör mig i ordning inför ett party så vill jag helst hinna med att locka mitt hår. Jag själv önskar att jag hade lite självfall i håret men jag har inget, man kan tro att jag plattar mitt hår men gör jag inget med det efter duschen så torkar det och blir SPIKRAKT.  I don't like! Jag vill ha stora lockar eller vågit hår. Det är drömmen! Men så är det ju för alla, man vill ha det man inte har. (någon gång i livet så har de flesta en sådan period iaf.) Har har testat en del i mina försök att få lockigt hår. Här delar jag med mig av några av mina försök.

Det första jag försökte med var mammas varmluftsborste (när jag var runt 13, 14 år). Funkade rätt bra. Fast det det blev aldrig några riktiga lockar i hela håret. Det blev mest i topparna som det lockade sig, kanske en bit upp. Men för att få lite fall i topparna så funkade den bra. (hmm... kanske ska köpa mig en iaf) Finns från 200kr och upp till 1000kr. Men dem dyra är inte de bästa(inte för detta syftet).
Philips, varmluftsborste
Sen var det dags för sådana där gummispolar. Gummipinnar med ståltråd i som man rullar upphåret på viker in ändarna och som man kan sova med utan att det gör allt för ont. Men av dem så tycker jag att man får kruskrulligt hår. Det var jag inte så förtrjust i. Men dem funkade bra! Finns bl.a. på Åhlens, H&M, Maxi m.m. och kostar kanske runt 50kr.

Sen spolar av plast, hårda som tusan. Inte skönt att sova med! Men vill man bli fin får man lida pin. Blir rätt krulligt av dem med om det är krull man vill ha så. (fast gummispolarna är bekvämare att sova med och det blir inte så stor skillnad på krullet heller) Finns bl.a. på Åhlens, H&M, Maxi och kostar runt 100-lappen.

Sen har jag köpt en locktång från Philips. Hittar ingen bild på den. Den har några år på nacken så den finns väl inte kvar längre. Men den var ett kanon köp då. Min första locktång! Men tar ett tag innan den blir varm. Så efter några år så var det dags att förnya sig.

Ett av mina senaste köp (och bästa!)
OBH Nordica, Locktång
OBH Nordica Artist Curler 25 mm –  Den har inställbar temperatur med 5 lägen olika lägen: 100/120/150/180/200 C. Signallampor visar vald temperatur. Den blir väldigt fort varm. Keramisk beläggning som sägs hjälpa till att hålla en jämn temperatur och är skonsam för håret. Den har lång sladd (2,8 m) vilket jag tycker är bra så att man kan röra sig lite när man håller på och fixa lockarna. Jag är jätte nöjd med den här. Den blir fort varm, man behöver inte sätta på den en halvtimma innan man ska börja. Den hålelr hög värme så att det går fort. (man ska dock inte har för hög värme för då slits/blir håret förstört jag brukar dra på rätt varmt ändå) Jag älskar den! Jag köpte min på Åhlens för 300kr. Kanonpris för en så bra locktång.


BaByliss, värmespolar
Något jag funderat på men inte kommit mig för att köpa är Värmespolar. Jag hatar att sitta och rulla upp håret på spolar. Men det sägs att det ska funka jätte bra med värmespolar. Men... någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag tycker att det är skitsnyggt med rakt glansigt hår. Det ser mer sofistikerat och elegant ut, mer välvårdat men samtidgit sexigt. Men det är klart att det kan vara kul att variera sig med lockar ibland.

Postat av: Pannkaksbruden

Lovisa: Jag är så trött på mitt raka hår tycker att det är trist. Men man kanske borde uppskatta det lite mer... finns ju många som gör ALLT för att få rakt hår.

2006-06-12 @ 10:26:47
URL: http://pannkaksbruden.blogg.se/
Postat av: Roomservice

Man blir JÄTTE lockig av dessa

2006-06-14 @ 17:03:23
URL: http://roomservice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback